Postanowienie noworoczne - zdrowa dieta!

Postanowienie noworoczne - zdrowa dieta!

Początek roku to czas, gdy wiele osób postanawia zrealizować swoje postanowienia w tym bardzo często - dietę noworoczną! Nowy Rok to przecież idealna okazja aby zmienić coś w swoim życiu, w tym swój wygląd i niezdrowe nawyki. Bardzo często jednak, nagły przypływ chęci zmian kończy się odkładaniem decyzji o przejściu na dietę na przysłowiowe "jutro". Najczęściej wmawiamy sobie, że brakuje nam czasu, wystarczająco silnej woli i motywacji. Liczy się jednak strategia, jaką obierzemy w walce z naszymi nadprogramowymi kilogramami, oraz dużo siły i samozaparcia. Dobrze dobrana, zrównoważona dieta oraz zaplanowany wysiłek fizyczny sprawi, że dotrzymamy naszych noworocznych postanowień i osiągniemy postawiony sobie cel. Co zatem zrobić, aby tym razem wytrwać w naszej diecie noworocznej, zmienić swoją sylwetkę i polepszyć samoocenę?

Po pierwsze - ustal realny cel!

Najważniejsze jest ustalenie realnego do osiągnięcia celu i jego powolna, systematyczna realizacja. Wiele osób stawia sobie zbyt wysoko poprzeczkę - 5 kg w tydzień, czy 10 kg w miesiąc. Takie cele są nierealne, a nawet jeśli uda się je osiągnąć, to możemy być pewni że niedługo będziemy cieszyć się spadkiem wagi, gdyż szybko pojawi się niechciany efekt jojo. Odchudzanie powinno być rozłożone w czasie. Aby było zdrowe i skuteczne nie powinno być związane ze skrajnościami i wielkimi wyrzeczeniami. Ważne również aby zapisywać swoje postępy, jako dodatkowa motywacja do dalszego działania.

Po drugie - wybieraj zdrową żywność!

Odpowiednio dobrana ilość posiłków i ich regularne spożywanie to jedna z najważniejszych zasad każdej diety w tym diety noworocznej. Dzięki pilnowaniu czasu i ilości posiłków dziennie, nasza waga zacznie sama spadać. Jak to możliwe? Organizm, który ma stały dopływ kalorii, a co za tym idzie energii, przestaje ją zbędnie magazynować w postaci tkanki tłuszczowej w naszym organizmie. Co więcej, nie odmawiaj sobie wszystkiego z dnia na dzień, zastosuj metodę małych kroków. Pomyśl o wprowadzeniu do swojej diety zdrowej żywności, czy produktów bezglutenowych, których dobroczynne działanie znane jest nie od dziś. Zastąp niektóre składniki swojej codziennej diety zdrowszymi odpowiednikami. Nie rezygnuj ze wszystkiego co lubisz, ale znajdź alternatywę. Uwielbiasz słodycze? Pomyśl o suszonych owocach, orzechach, bakaliach w gorzkiej czekoladzie. Nie wyobrażasz sobie życia bez smażonych produktów lub sałatek z dodatkiem oleju? Smaż na oleju kokosowym, a do dań dodawaj olej z nasion ostropestu plamistego, czy olej lniany. Nie wykluczaj tłuszczów ze swojego menu, ale wybieraj jego zdrowe odmiany. Kochasz dania z makaronami? Stawiaj na makarony pełnoziarniste, razowe, orkiszowe, czy z brązowego ryżu. Szukaj zdrowszych zamienników produktów z bogatej oferty zdrowej żywności. 

 

Po trzecie - ruszaj się!
Aktywność fizyczna to doskonały sposób aby uzupełnić zdrowe i skuteczne     odchudzanie. Sama dieta nie wystarczy,  szczególnie jeżeli prowadzisz   siedzący tryb życia, a Twoja praca również nie wymaga od Ciebie dużo ruchu. Nie  musisz codziennie wykonywać kilkugodzinnych ćwiczeń. Na początek     wystarczy, że znajdziesz pół godziny, 3 razy w  tygodniu na spacer,   gimnastykę, pływanie, czy rodzaj aktywności jaki lubisz.

 

 

I najważniejsze – nie poddawaj się!

Nie rezygnuj od razu jak tylko pojawią się wątpliwości. Początkowo będzie trudno, a rezultaty będą widoczne dopiero po jakimś czasie. Odchudzanie to czasochłonny proces wymagający zbilansowanego jadłospisu, aktywności fizycznej i determinacji w dążeniu do celu. Stosując te zalecenia, sprawisz że dieta noworoczna faktycznie zadziała, a Ty będziesz cieszyć się wymarzoną sylwetką.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl